خانه » لابیاپلاستی » مراقبت های قبل و بعد لابیاپلاستی

مراقبت های قبل و بعد لابیاپلاستی

لابیاپلاستی جهت تغییر شکل ظاهری لبه داخلی یا خارجی واژن و بهبود بخشیدن به آن ها انجام می شود و یک نوع عمل جراحی زیبایی مخصوص بانوان است.

لابیاپلاستی برای بانوانی مناسب است که تمایل دارند طول یا اندازه لبه داخلی یا خارجی واژن خود را کاهش دهند و آن ها را قرینه سازی کنند. همچنین لابیاپلاستی برای افرادی که لبه داخلی واژن آن ها از لبه خارجی بیرون زده است، مناسب می باشد.

عکس صدف در دریا

لابیاپلاستی چه مشکلاتی را رفع می کند؟

• لابیاهای نامتقارن
  • احساس درد در حین مقاربت جنسی
  • احساس درد یا ناراحتی در حین فعالیت های ورزشی مانند دوچرخه سواری
  • احساس ناراحتی در حین پوشیدن شلوار های تنگ
  • کم بودن تحریک کلیتوریس به دلیل پوست اضافه کلاهک کلیتوریس
  • خونریزی لابیاها در اثر فشار

مراقبت های قبل از لابیاپلاستی

با رعایت کردن مراقبت های قبل از لابیاپلاستی که توسط بهترین جراح لابیاپلاستی تهران ارائه می شود، می توان عمل لابیاپلاستی را با موفقیت انجام داد و بهترین نتایج را از آن دریافت کرد .

بیمار باید پزشک متخصص را از سوابق بیماری و پزشکی خود مطلع سازد. اگر بیمار مبتلا به تبخال یا زگیل تناسلی است باید با پزشک خود در میان بگذارد، زیرا قبل از انجام لابیاپلاستی باید زگیل یا تبخال تناسلی رفع شود.

افرادی که پوست حساسی دارند باید یک ماه قبل از لابیاپلاستی از مصرف هرگونه لوسیون، پماد و کرم در ناحیه تناسلی یا اطراف آن خودداری کنند زیرا امکان دارد پوست آن ها نسبت به این مواد آلرژی داشته باشد و باعث ایجاد مشکلاتی شود.

قبل از لابیاپلاستی آزمایش شمارش کامل سلول های خونی ( CBC ) که برای بررسی سلامت عمومی، آنالیز گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها، آنالیز بیماری هایی که روی سلول های خونی اثر می گذارند مانند کم خونی، اختلالات انعقادی خون وتعیین کننده تالاسمی مینور است، انجام می شود. شخصی که              می خواهد لابیاپلاستی انجام دهد باید هموگلوبین بالاتر از ۱۰ داشته باشد و آزمایش انعقاد خون او هم باید نرمال باشد.آزمایش خون باید ۷ تا ۱۰ روز قبل از عمل لابیاپلاستی انجام شود.

عمل لابیاپلاستی برای افراد باردار، باعث ایجاد خطر برای مادر و جنین می شود به دلیل این که در زمان بارداری خون رسانی به ناحیه لگن زیاد می شود و به همین دلیل فرد باید از لحاظ بارداری بررسی شود.

قبل از لابیاپلاستی، بیمار باید تحت بررسی بیماری های کلیوی و دیابت قرار بگیرد. همچنین نیاز است تا هزینه لابیاپلاستی نیز تعیین شود.

در بانوان کمتر از ۴۰ سال که بیماری دیابت خود را گزارش کنند نیازی به انجام تست دیابت نمی باشد.

آزمایشاتی که قبل از لابیاپلاستی انجام می شود برای هر فردی متفاوت است. برای فردی که دچار عفونت مکرر می باشد، در ابتدا باید تست پاپ اسمیر انجام دهد تا دلیل عفونت وی مشخص شود و سپس اقدام به لابیاپلاستی کند.

یک هفته قبل از لابیاپلاستی باید از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی اجتناب کرد و مصرف داروهای رقیق کننده خون و ضد التهاب نظیر پراسوگرل ها، آسپرین، کلوپیدوگرل‌ها، پراسوگرل‌ها، پرزانتین، هپارین‌ها، زارلتو، پراداکسا و دیگر داروهای رقیق‌کننده‌ خون و همچنین داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی نباید مصرف شوند و بایستی قطع گردند. برای قطع مصرف داروها حتما باید با پزشک مشورت شود.

سه روز قبل از عمل لابیاپلاستی باید از برقراری رابطه جنسی اجتناب کرد.

یک هفته قبل از لابیاپلاستی می بایستی از استخر رفتن و نشستن در وان حمام خودداری کرد و به بهداشت ناحیه تناسلی اهمیت زیادی داد.

قبل لابیاپلاستی اگر دچار یبوست هستید باید با تجویز پزشک، دارویی مصرف شود که سبب درمان یبوست شود.

زن در حال استراحت

آزمایش های قبل از لابیاپلاستی

• آزمایش خون
  • آزمایش ادرار
  • پاپ اسمیر
  • نوار قلب
  • آزمایش بارداری

مجموعه این آزمایش هایی که انجام می شود فرد را از لحاظ کم خونی، ویتامین D، HPV، تبخال تناسلی، سابقه بیماری، دیابت، کارکردکلیه ها، عملکرد تیروئید، فاکتور های انعقادی و … بررسی می کند و درصورت هر گونه مشکل، فرد باید در اسرع وقت درمان شود، سپس عمل لابیاپلاستی را انجام دهد. این آزمایش ها بسته به هر شخص با توجه به سن او ممکن است انجام شود و برخی از آن ها ممکن است توسط پزشک تجویز نشود.

اقدامات یک روز قبل از عمل لابیاپلاستی

• از غذاهای چرب استفاده نکنید و غذای سبک بخورید.
  • از هر گونه فعالیتی که سبب تحریک ناحیه تناسلی می شود پرهیز کنید.
  • از کرم و پماد در ناحیه تناسلی استفاده نشود.
  • شب قبل از عمل لابیاپلاستی به خوبی استحمام کنید تا ناحیه لابیاها تمیز و بهداشتی باشد.
  • چند روز قبل لابیاپلاستی باید شیو کنید و نباید این کار به روز قبل لابیاپلاستی موکول شود.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

• تمیز نگه داشتن و حفظ بهداشت ناحیه تناسلی