خانه » لابیاپلاستی » عوارض احتمالی بعد از جراحی لابیاپلاستی

عوارض احتمالی بعد از جراحی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از بهترین و موفق ترین جراحی های زیبایی است که در یکی دو دهه اخیر روز به روز به آمار متقاضیان انجام آن افزوده گشته است.

در ادامه قرار است که در زمینه عارضه های لابیاپلاستی مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم. این مقاله در پی پیگیری های بسیاری که از سوی زنان انجام می شد و حاکی از نگرانی های آن در زمینه عوارض جراحی لابیاپلاستی بودند نگارش شد. به همین دلیل توصیه می کنیم که این مقاله را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید. زیرا که ممکن است در خلال مباحث مختلف پرسش های شما نیز پاسخ داده شود.

تصویر لابیاپلاستی

جراحی لابیاپلاستی

در این جراحی در ابتدا با ایجاد بیحسی در بخش هایی که تحت عمل جراحی هستند می توانند روند جراحی را برای زنان بدون درد و در آرامش انجام دهند.

در ادامه با برش هایی که در بخش های خاصی از لابیاها و نیز بر اساس تکنیک های مختلف لابیاپلاستی انجام می شود می توانند فرم دهی لازم را در بخش های مختلف داشته باشند.

درنهایت با بخیه زدن یا استفاده از انواع لیزر های استاندارد و مورد تایید سازمان های معتبر محل برش ها را ببندند.

عکس قبل و بعد لابیاپلاستی

عوارض جراحی لابیاپلاستی

برخی از عارضه هایی که در پی جراحی لابیاپلاستی رخ می دهد از جمله های عارضه های طبیعی و موقتی محسوب می شوند. مهم ترین آن ها:

• کبودی
  • تورم و التهاب در محل جراحی شده
  • خونریزی مختصر بعد از اتمام روند جراحی و در روز های ابتدایی بعد از جراحی
  • درد های مختصر در بخش برش هایی ایجاد شده

برای  کاهش میزان کبودی می توانید از انواع کمپرس های یخ استفاده کنید. به منظور کاهش درد هایی که بعد از جراحی تجربه می کنید قرص های مسکنی به شما داده می شود که نقش اساسی در کاهش درد ها خواهد داشت.

اما سایر عارضه های احتمالی وجود دارد که در موارد نادر و در صورتی که افراد نزد متخصصین و جراحان بی تجربه این جراحی را انجام دهند احتمال بروز آن ها افزایش خواهد یافت.

• عفونت: این عارضه در مواقعی اتفاق خواهد افتاد که جراحی در محیطی آلوده انجام شده باشد. اما همانطور که می دانید متخصصین و جراحان تلاش می کنند که محیط را استریل کنند تا احتمال بروز آن به کمترین حد برسد. از سوس دیگر در صورتی که زنان از آنتی بیوتیک ها استفاده نکنند و در دوران نقاهت بعد از جراحی لابیاپلاستی مراقبت های ویژه ای نداشته باشند عفونت کردن از جمله عارضه های طبیعی است که باید در انتظار آن باشند.

برای پیشگیری از بروز این عارضه باید در موعد مقرر و طبق تجویز پزشک آنتی بیوتیک ها را استفاده کنید.

جراحی لابیاپلاستی
  • از بین رفتن حس جنسی در بخش لابیا ها: بیشترین اعصاب جنسی در بخش لابیا ها وجود دارد. در نتیجه در صورتی که تکنیک های جراحی به درستی مورد استفاده قرار نگیرد احتمال دارد که زنان حس جنسی خود را در روند رابطه جنسی از دست بدهند. اما این روز ها بهترین جراحان لابیاپلاستی با افزایش دانش و مهارت های عملی خود می توانند که جراحی های موفقی را انجام دهند تا هیچ خطری سلامت افراد را تهدید نکند.
  • برجای ماندن محل اسکار و بخیه ها: در اغلب موارد در کوتاه ترین زمان شاهد هستیم که محل بخیه ها بهبودی پیدا کرده اند. زیرا که بخیه های ایجاد شده در این بخش یعنی بخش لابیاها بسیار محدود هستند و از ظرافت خاصی برخوردارند. به همین دلیل نیازی به نگرانی وجود ندارد. اما به طور کلی این احتمال وجود دارد که مدت زمان بهبودی در یک شخص با توجه به شرایطی که تجربه می کنند افزایش داشته باشد و یا تا حدودی محل بخیه ها بر جای باقی بماند. اما با توجه به پیشرفت هایی که در پزشکی و ابزارآلات پزشکی وجود دارد می توان بعد ها با استفاده از انواع روش محل بخیه ها را از بین برد.

خاتمه

در طول مقاله تلاش مان بر این بود که بتوانیم اطلاعاتی دقیق را در زمینه عارضه های بعد از جراحی لابیاپلاستی در اختیار شما قرار دهیم. هر زنی یا دختری که تصمیم دارد برای جراحی لابیاپلاستی توسط بهترین جراح زیبایی واژن اقدام کند این حق را دارد که بتواند با نگاه دقیق تری برای انجام این جراحی اقدام کند. بنابراین توصیه می کنیم در صورتی که شخصی در اطرافیان تان وجود دارد و می خواهد این جراحی را انجام دهد لینک این مقاله را با وی به اشتراک بگذارید.