خانه » درمان فوری عفونت ادرار

درمان فوری عفونت ادرار

عفونت ادرار در زنان وعلائم عفونت ادرار در زنان

عفونت ادرار یکی از مشکلات شایع در زنان می باشد که می تواند آسیب های بسیاری را به فرد وارد نماید . عفونت های ادرار در صورت عدم درمان مزمن شده و می تواند دوره ی درمان را طولانی تر کند و به علاوه بر این مشکلاتی دیگر را برای شما در پی داشته باشد .

ابتلا به عفونت ادراری در میان زنان بسیار دیده می شود ، در این میان برخی از خانم ها هستند که مدت ها از این عارضه رنج می برند اما اقدامی برای درمان آن نمی نمایند و حتی برخی دیگر مدت زمان طولانی دچار این عارضه می باشند و خود را با این مشکل سازگار نموده و تلاشی برای درمان این مشکل نمی کنند یا نهایتا با روش های خانگی به طور موقتی این عارضه رابرای مدت کمی برطرف می نمایند غافل از اینکه عدم درمان به موقع عفونت دستگاه ادراری سبب بروز مشکلات جدی از جمله نازایی می گردد. برای درمان این بیماری باید فورا به بهترین متخصص زنان و زایمان در پونک  یا متخصص زنان مراجعه نمایید تا با بررسی دقیق علت بیماری درمان های لازم را مد نظر قرار دهد .

اهمیت درمان به موقع عفونت ادراری

لازم است در زمان مشاهده عفونت های مربوط به دستگاه تناسلی و مجاری ادراری درمان خودسرانه ای انجام نشود و حتما به یک پزشک متخصص زنان مراجعه گردد تا قبل از ابتلا به مشکلات جدی تری که ناشی از همین عفونت ها و التهابات می باشد در امان بمانند و با تشخیص و روش درمانی صحیح به راحتی تحت درمان قرار گیرند.

عفونت مثانه و مجاری اداری ممکن است برای برخی اهمیت نداشته باشد اما اگر به موقع تحت درمان قرار نگیرد ممکن است به کلیه ها رسیده و خطرات جدی تری برای فرد به وجود آورد.

علائم ابتلا به عفونت ادرار

• احساس نیاز شدید به ادرار کردن
  • احساس درد در ناحیه لگن
  • احساس درد در ناحیه پشت یا پهلو
  • تغییر در رنگ و حجم ادرار
  • احساس سوزش هنگام ادرار
  • احساس درد هنگام مقاربت جنسی
  • تکرر ادرارو با حجم کم
  • ادرار کدرو یا بدبو
  • ادرار همراه با خون
  • مجبور به بیدارشدن در شب به دلیل ادرار داشتن
  • تب و لرز داشتن

عفونت ادراری مزمن

می توان گفت به طور میانگین از بین هر ۵ خانم حداقل یک نفر مبتلا به عارضه عفونت ادراری می شود و برخی دیگرهنوز مبتلا نشده اند.

باکتری های ناحیه تناسلی و مجاری ادراری انواع و نژادهای مختلفی دارند که اگر به موقع تحت درمان قرار نگیرند تکثیر و تجمع می یابند به گونه ای که حملات ایمنی و آنتی بیوتیک ها دیگر تاثیری بر روی آنها ندارد. در اینصورت با تجمع هر چه بیشتر خود به یک عفونت ادراری مزمن تبدیل گشته و به راحتی  سلول های بدن را تحت حمله چند باره خود قرار می دهند.

عوارض جدی نگرفتن علائم عفونت ادراری

• احساس سوزش در زمان ادرار اگر جدی گرفته نشود و به موقع تحت درمان قرار نگیرد مشکلات جدی تری برای فرد ایجاد نماید.
  • اگر در زمان سوزش ادرار همدچار بدحالی و تب بودید احتمال تبخال و تاول تناسلی وجود دارد
  • سوزش ادرار ، با تب و لرز همراه درد پهلوها نشان‌دهنده عفونت حاد کلیه‌هامی باشد
  • زمانی که سوزش ادرار همراه با تکرر ادرار و احساس درد در رابطه جنسی باشد امکان امبتلا به نوعی زایده در مجرای ادرار وجود دارد
  • استفاده کردن از اسپری‌ و دوش واژینال موجب ابتلا به سوزش ادراری در خانم می گردد.
  • رابطه جنسی نامتعارف و عدم رعایت بهداشت در رابطه جنسی یکی دیگر دلایل عفونت دستگاه ادراری و لگن می باشد که در صورت عدم مراجعه به موقع به متخصص زنان حتی ممکن است دچار نازایی در فرد گردد.

درمان بیماری عفونت ادرار

یکی از ساده ترین روش های درمان عفونت دستگاه ادراری مصرف آنتی بیوتیک ها می باشد که دوز و مدت زمان مصرف این داروها توسط پزشک متخصص و با توجه به میزان عفونت فرد تجویز می گردد. همچنین پزشک برای کاهش درد وسوزش داروهای مسکن نیز تجویز می نماید. اگر شدن عفونت بالا باشد ممکن است نیاز باشد که فرد بستری شده و تحت نظر پزشک  از آنتی بیوتیک های تزریقی جهت درمان استفاده گردد.

زمانی که فرد به طور پی در پی دچار این عارضه گردید ممکن است برای درمان علاوه بر مصرف قرص های مسکن و آنتی بیوتیک لازم است  هورمون تراپی و تست ادراری خانگی نیز انجام گیرد.

بیوتیک تجویزی بعد از ادرار و مصرف مقدار بیشتری آنتی بیوتیک باشد. پزشکتان در اینباره شما را راهنمایی می نماید. در انواع عفونت های شدید نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک های تزریقی و بستری در بیمارستان می باشد.